korren

Alla inlägg under januari 2013

Av Cornelia - 31 januari 2013 21:01

Hej
Blir ett sent inlägg!
Idag i skolan så var jag oc Fanny och käka pizza riktigt gott! <3
Första gången i år typ !
Fanny och jag testade hur jordgubbs tuggummi och citron tuggummi smakade ihop resultatet blev : det smakade mest citron och smaken gick bort fortare men var jätte gott tycker jag är ju tuggummi beroende bara nästan:)
När jag kom hem Idag var morfar hemma hos oss och mormor var i badhuset!
Så jag gick till badhuset och simma lite!
När jag kom hem så hängde jag upp badkläderna !
Sen vart det mat .
Maten var okej .
Sen ock jag upp på rummet och måla lite vart en liten power puff Emma som jag rita. Ni vet småsyskon tittar på barn program så måste man sitta bredvid dem och titta på det:)
Så gulliga syskon har man <3
Sen fick jag gå runt och fråga hur långa alla i familjen var ( en matte uppgift )
Skrev alla förutom Milton visste inte hur lång han var så blev ingen Milton .
Men sen satt jag typ på rummet och gjorde ingeting typ !
Och nu ska man sova så :)
Vi hörs och imorrn är det februari !
Idag efter skolan så låg solen på himmelen och det vart lite varmt så fick knäppa upp jackan .
Härligt när det varma är på väg!!
Har jue längtat som bara den!
Blev lite mycket (!) menmen
Pusselipuss!// Cornelia

Av Cornelia - 30 januari 2013 19:26

Hej !
Som sagt rubriken förklarar!
Sitter och gäspar typ hela tiden !
Idag åt amrekanska pannkakor hemma :)
Gott men as sött det är liksom 4dl socker och fil och massa annat blir trött på de..:)
Men så blir jag när jag lovat mig själv GÅ NER I VIKT :)
Och det kommer jag ha gjort en dag.
Skriver ner för varje dag vad jag väger och nu idag väger jag 50.8 och jag vägde 53.7 för mindre än två veckor sen så det går ju bra !
Te utan socker är inget problem är ju skit gott!
Kaffe med en halv tesked funkar för mig.
Osv osv osv orkar inte skriva mer om de.
Imorrn blire pizza med Fanny på Dallas:)
Vet det där jag skrev nyss men en pizza bit borde man kunna äta när man ändå går promenixer till skolan .
Men ska nog ta och sööööööva.
Pusselipuss// Cornelia
Ha det bra ikväll :)

Av Cornelia - 30 januari 2013 12:33

Hej
Nu är man på väg hem från skolan och innan det så skratta jag så mycket så jag fick hostattack :D
Det börja i matsalen med att Kalle vid mat bordet bredvid var jätte förskyld och nös hela tiden och att han hade världens roligaste röst :D xD
Sen när man gick ut från skolan till hansjö så säger eller skriker en i trean fyran : du skulle ha kastat ditt pulver!
Men han skrek det inte åt mig! :) xD
Nu är man hemma och klockan halv två blir det badhus med mormor :)
Simma simma hej och hå:)
Men då blir det att vänta typ en timme !
Eva åkte nyss härifrån !
Tuva-lie sitter typ och sjunger bebisspråk .
Nu leker man med lillebror Vincent som bara säger du d d d bebisspråk de med!
Pusselipuss// Cornelia
Ha det bra alla läsare ! xD
Skratta lugnt!

Av Cornelia - 29 januari 2013 20:17

Hej .
Nu kommer det ut en bild på hur jag ser ut efter jag klippte till lugg :)
Jag har plattat håret så det inte ska se konstigt ut:)
Idag när jag kom hem hade jag sån lust att gå och lägga mig i sängen och bara sova men det går ju inte då kommer jag vara vaken hela natten efter det och vara helt ur balans imorgon !
Så jag bestämde mig för att vara vaken!
Jag tittade nyss på ett avsnitt av Mia på grötö ( första gången faktiskt )
Men kunde dock inte se del ett för då var jag tvungen att betala och det är onödigt!
Så fick se del 2 :)
Efter det koka jag te vatten och och drack utan socker har lovat mig själv att äta och dricka utan socker och ha bättre kost och så träning nu lite Situps ,armhävningar , mag lyft , och simma ibland med mormor !
Sen till våren när snön gått bort så blir det långa joggnings promenader och lite så !
För jag vill inte se ut som jag gör jag vill bli smalare !
Men Ah !
Nu känner jag att jag bloggar förfullt.
Städade också lite på mitt rum men blir ju typ aldrig stökigt !
Och nu så ska jag träna tyska glosor som jag har tills imorgon !
Oh juste läste en blogg eller det är väl inte bara en blogg den är jättebra!
Det finns ju ett program på tv som heter familjen annorlunda och då har en av den familjen ( ilmrud ) en blogg och då tänkte jag nu ska jag läsa den !
Och det gjorde jag och den var jättebra !
Så den blir det att följa :)
Puss!!!// Cornelia
Ps. Ha en bra kväll :)

Av Cornelia - 29 januari 2013 07:38

Hej
Glömde bort att blogga igår kväll men skriver om det nu !
Igår så gick jag i skolan till klockan 3 .
Efter det platta jag mitt hår och fixade till lite mer i mitt nya rum .
I söndags satte jag upp fiskar och stjärnor som lyser på natten jag fick dem av mormor tror min moster och mamma hade såna när dem var små:)
Sen på kvällen blev det familjen annorlunda så jag tittade ju på det :)
Sen tänkte jag för mig själv : jag vill ha lugg !
Och då klippte jag till lugg eller inte jag men pappa gjorde det så nu har jag lugg!
Nu är det morgon och jag sitter i skolan och väntar på att lektionen ska börja!
Vet inte riktigt vad vi har men får titta på schemat!
Pusselipuss!// Cornelia
Bloggar mer imorgon!

Av Cornelia - 28 januari 2013 07:54

Hej
Skola idag ! (Y)
Har åtta min på mig att blogga så får gå fort!
Idag eller resten av terminen är det vanliga lektioner som det inte varit förut!
Eller dem hära 2,5 veckorna innan menar jag då :)
Vet inte mer vad man kan skriva om !
Puussssss!// Cornelia

Av Cornelia - 27 januari 2013 14:23

Hej

Igår kväll började jag och sticka men kom inte alls långt.

Men började i morse igen  och den vart klar nu :)

Har den på mig :)

Kan slänga ut en bild på den sen!

Ska snart äta mat tror jag !

Tittar på något tv program som är jätte bra som jag inte vill missa mer av!

 

Bloggar mer sen ska till tv rummet !

Puss på er!// Cornelia

Av Cornelia - 26 januari 2013 17:26

Hej!

Nu är allt klart gick rondan på 40 min typ 3km kanske ?

Är as hungrig så det bara kurrar i magen !

Mormor har börjat med maten och jag ska nog spela sims för jag har lite så där tråkigt på datan annars.

morfar har kommit hem :)

Adam jagar idag/kväll också :)

Pusselipuss!// Cornelia

Skriver mer sen!

Vi hörs!

Presentation


Cornelia
Syskon
14år snart
bloggar mellan himmel och jord

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är bäst?
 Stilftelsen: Vart jag än går
 Tröjan du hatar
 Ulf lundell : Öppna landskap
 One direction
 Justin bieber
 Ted järdestad
 Andra låtar
 Inga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Cornelias gästbok!

Vardag

Vardag

Kläder

outfit


Ovido - Quiz & Flashcards